Menu Zavřeno

Tomáš Kubart

  • e-mail: kubart@ucl.cas.cz

se zabývá akčním uměním, z jeho široké palety zejména fenomény happeningu, body artu a performance art. Absolvoval několik studijních pobytů na vídeňské univerzitě (Erasmus+, Aktion). Ve svém výzkumu se zaměřuje především na způsob, jakým se výše zmíněné fenomény mohou podílet na generování a udržování společenských a kulturních narativů (např. narativ ženy v umělecké tvorbě vídeňských akcionistů, narativ japonského tradicionalismu v tvorbě happeningové skupiny Gutai Bidžutsu Kjókai apod.). 

Publikace – výběr
  • KUBART, Tomáš. „Děti, děti, z toho kouká buď blázinec, nebo vězení!“Vídeňský akcionismus jako reakce na válečné, osobní i společenské trauma, in Bolest, sborník Konference Ústavu pro dějiny umění FF UK „Bolest“, Vydavatelství Filozofické fakulty Univerzity Karlovy: Praha, předpokládaný termín vydání 2022. 
  • KUBART, Tomáš. Velká říjnová revoluce v dramatech Otokara Fischera Orloj světa (1921) a Otroci (1924), in Umění  gesto  argument, díl II.: Odjezd na Kythéru, Academia: Praha, předpokládaný termín vydání 2022. 
  • KUBART, Tomáš, LOLLOK, Marek, ŠOTKOVSKÁ, Jitka (eds.). Antologie českého surrealistického dramatu, Academia: Praha, předpokládaný termín vydání 2022.
  • KUBART, Tomáš. Longen, Emil Artur. C. k. polní maršálek. Fraška o čtyřech jednáních, Theatralia 22, Supplementum (2019): 59–65.
  • KUBART, Tomáš. Body suspension: performativita bolesti. Theatralia 21, č. 1 (2018): 113–132.